הפיגוע בבקעה: בין המחבלים אזרח ישראלי

קובי פינקלר No Comments on הפיגוע בבקעה: בין המחבלים אזרח ישראלי

גורם צבאי בכיר אומר ל"קול חי": "אחד המחבלים שנתפס הוא בעל תעודת זהות ישראלית, נמשך מרדף אחרי מחבל שלישי" | בצה"ל אומרים כי השתפר מצבו של הלוחם שנפצע קשה בפיגוע הירי והוא מוגדר באורח בינוני

צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשעות הצהריים המוקדמות, ביצעו מחבלים ערבים פיגוע ירי לעבר אוטובוס בו נסעו לוחמים. לוחם צה"ל נפצע באורח קשה וחמישה חיילים נוספים ואזרח נפצעו באורח קל. מיד לאחר הפיגוע, שני חשודים נתפסו ברכב וברשותם אמצעי לחימה.

גורם צבאי בכיר מתאר בפנינו את השתלשלות הפיגוע: "אוטובוס מחטיבת כפיר נוסע דרך כביש אלון עד לאזור בקעות כאשר רכב של המחבלים מזנב באוטובוס. המחבלים עוקפים את האוטובוס זורקים חומר דליק וכשהם משלימים את העקיפה הם מבצעים ירי לחזית האוטובוס. מפקד המחלקה מסיט את האוטובוס לאחר שהנהג נפצע".

"מהירי נפצע הנהג, חייל באורח קשה ועוד 5 חיילים באורח קל. רכב המחבלים ממשיך כשני ק"מ קדימה ומסיבה כל שהיא החומר הדליק מצית את רכב המחבלים כששני המחבלים יוצאים ממנו ומתחילים לברוח" מספר הגורם.

"בזמן הזה נוסעים לכיוון האוטובוס ובטווח של כמאה מטרים מהרכב הבוער נתפסים שניים משלוש המחבלים. הרכב היה עם לוחיות זיהוי גם ישראלי וגם פלסטינאי כשאחד המחבלים מהכפר מאכר ליד עכו והאחרים מאזור הבקעה".

הגורם הצבאי אומר לנו, שמאז מבצע שומר חומות אנחנו עם רמת טרור עולה ואירוע כזה של ירי הוא אירוע חריג, ואנחנו נמצאים בתקופה מורכבת.

תיעוד מזירת תפיסת המחבלים:

video
play-sharp-fill

בתוך כך, במרכז הרפואי העמק מעדכנים כי, מתוך 4 החיילים שפונו למרכז הרפואי העמק מהפיגוע בבקעה, 2 חיילים שוחררו, 1 אושפז להמשך טיפול, ו- 1 עדין מטופל במחלקה לרפואה דחופה.

מבית החולים רמב"ם נמסר: החייל בן ה 19 שנפצע בפיגוע בבקעה יעבור הליך ניתוחי בשעות הערב לטיפול בפגיעות רסיסים ולאחר מכן יוחזר להשגחה במחלקת טיפול נמרץ – הוא מוגדר קל- בינוני. נהג האוטובוס, בן 61, עבר ניתוח לטיפול בפציעות חודרות בפלג גוף עליון וצפוי לעבור עוד ניתוחים. הוא מוגדר קשה, ויאושפז גם הוא במחלקת טיפול נמרץ.

אלוף-משנה מאיר בידרמן, מפקד חטיבת הבקעה והעמקים: "תוך מספר דקות מקבלת הדיווח הגענו לנקודה. התחלנו בסריקות, זיהינו את המחבלים, צמצמנו מרחק ועצרנו אותם". צפו:

video
play-sharp-fill

רב-טוראי ס', לוחם בגדוד אריות הירדן שתפס את המחבלים יחד עם כוחות צה"ל ומשטרה נוספים:

video
play-sharp-fill


0 תגובות